Saturday, May 9, 2009

Oppdatering

Hei

Kommer nok med en NOTD om ett par dager, regner med å ha fått laget en ny en i morgen etter at vi har vært på harrytur til Sverige.

Ikke det at jeg ikke har hatt neglelakk på fingrene de siste dagene, det har jeg jo alltid, men det ble for en gangs skyld såpass dårlig at dere ikke fortjener å se det. Skrekkbilder.

Vel, altså historien er som følger: På søndag la jeg en lakk som egentlig er ganske fin, men av en eller annen grunn hadde den blitt tykk (har jo ikke brukt den så mye, så det skjønner jeg ikke) Jeg tok i Seche Restore (neglelakktynner), og den ble jo bedre, men fremdeles litt for tykk. Men, etter 2 lag og topcoat var jegfornøyd. La til og med på TL design freeze(som gjør at lakken tørker fortere). Etter en stund gikk jeg og la meg, og hadde da min vanlige rutine med neglebåndsolje og håndkrem. Men, de så jo helt forferdelig ut da jeg våkna, hadde fått en masse bobler pluss at den ikke føltes helt tørr ennå. Boblene kommer kanskje av at jeg la på TL design freeze for tidlig.

Men, på onsdagen ville jeg ha denne lakken på igjen, da jeg synes fargen er såpass fin. Tilsatte litt mer tynner, og ble egentlig fornøyd med formelen. La basecoat, 2 lag og topcoat samt freeze, og fikk ikke bobler. Droppa neglebåndoljen denne kvelden, og tok ikke håndkrem på neglene (ventet jo en stund før jeg la meg da) Men, dagen etter var jeg ikke fornøyd med denne heller, det hadde kommet noen bobler samt at det hadde blitt litt klumpete og lå ikke korrekt noen steder.

Uff, dette har ikke vært noen god neglelakkuke for meg, men det ordner seg nok snart tenker jeg. Gleder meg til jeg får pakke fra 8ty8 beauty med bla poshe hurtigtørkende topcoat etterhvert (har hørt det kan ta litt tid derfra, men de var den eneste som hadde Color Club Revvvolution inne da jeg bestilte (h2t var tomme)

A little update from me

I think I am going to post a NOTD soon, I hope to get it done tomorrow after beeing a little trip to sweden to shop (if you don't know, some norwegians are travelling to Sweden some times to shop, as candy and meats (and a lot of other things) are much cheaper in Sweden than in Norway) And, the Swedish krones are cheaper than the Norwegian, and they have a lot more to choose between, and the shopping centre on the Swedish side of the border have open on sundays, where most shops in Norway are closed sundays.

Not that I haven't had polish on my nails lately, as I always have that, but you don't want to see pictures of that. They would have been horrorpictures.

Anyway, the story are as following: On sunday I applied a color that I think are really great, but it was a little thick. I don't understand that, because I haven't used it so many times. I dropped in a couple of drops of Seche restore (polishthinner), and it got a little better, but still a little too thick I think. After 1 coat of basecoat and 2 cots of color and topcoat, I was pleased, I even applied TL design Freeze (polish drier drops). After a while i went to bed, and went trough my daily routine with cuticle oils and handcream, and I looked on the polish, and it was still OK. But, when I woke up, it looked horrible. I had gotten a lot of bubbles, and it didn't even felt dry.

but on Wednesday I wanted to try this color again, as I think it is a nice color. I put in a couple more drops of thinner, and was pleased with the formula. Put on basecoat, 2 coats of color and topcoat, and then freeze, and I didn't get any bubbles which I saw. I skipped the cuticle oil this day, and applied only the handcream, and was sure not to get the cream on my nails (I don't get the cream on my nails daily, as I think the cuticle oild will have to do the job there, and the handcream on my hands). I also waited a while before I got to bed. But, the day after, I wasn't pleased with this one eiter, as I had gotten bubbles trough the night,and some places the polish didn't lie where I put it the day before. I think I applied the Freeze a little too fast after the topcoat, and that would cause bubbles.

This haven't been a good nailwtyeek for me, but I think things are going to be a lot better when I recieve the Poshe fast drying topcot from 8ty8 beauty supplies.


No comments:

Post a Comment