Saturday, May 2, 2009

Flere NOTD'er

Hei alle sammen.

Først vil jeg bare beklage at det har vært litt lite med innlegg i det siste, men jeg har hatt det litt travelt med diverse ting.

Men, nok om det, her kommer ett par NOTD'er som jeg har hatt i det siste.

Først ut er min variant av den franske manikyren.

Den rosa som jeg har brukt er TL design Iceland, og den hvite er hvit fra Nille med perleshimmer. Glitter er TL design Dorthe Skappel, og selvfølgelig basecoat og topcoat. Kun 1 lag med Iceland, da jeg syntes 2 ble litt for mye for denne manikyren. Denne fargen kan lage litt bli litt "streaky" (vet ikke hva det heter på norsk) når man tar på mer enn 1 lag, men ellers er den grei å legge.


Her ser dere kun Iceland, der tommel og pekefinger har fått 2 lag, mens de andre har fått 1. Du ser at det er litt shimmer i den
.

Her er den ferdige manikyren.

Deretter skal dere få se min "bursdagsmanikyr" som jeg la på torsdag og fremdeles har på. Sønnen min hadde nemlig bursdag i går og vi skal i en bursdag i morgen og, så da måtte jeg pynte meg litt.

Dette er en gullakk fra TL design som det dessverre ikke står noe navn på. I tillegg til dette er det det gamle designet på flaskene, så jeg vet ikke om de produserer denne fargen lenger. Dette er 3 lag, synes den ble litt for gjennomsiktig på 2, da jeg ennå kunne se den hvite delen av neglen i riktig lys.


Her er kun basecoat og 3 lag, slik at dere ser fargen ordentlig. Det er noe shimmer i denne.


Her ser dere etter 3 lag og topcoat. Har og dekorert med den sorte nail artlakken min pluss en diamant og litt gullglitter nailartlakk. Beklager de strekene rundt der designet er, jeg vet ikke riktig hvordan jeg skal få det vekk.

Hi everyone

First, I want to apologise about the lack of updates recently, but I have had A LOT to do.

Anyway, here are a few NOTD's I have had lately.

First up is my kind of a french manicure. The pink one I use is TL design Iceland, and the white is a white pearl-polish from Nille (which is a cheap store where you can get a lot of different things here in Norway). The glitter polish on top is TL design Dorthe Skappel. And, of course, I have on my TL design base and topcoat.

I used only 1 coat of Iceland, because I think that the color can get a bit straky if you apply more than 1 coat, but other than that, it is OK to apply.

On the first picture is the Iceland on its self, and the thumb and the index finger has 2 coats, while the others are 1 coat of Iceland.

The second picture is my finished manicure. coat of basecoat, 1 coat of Iceland, 1 coat of the white, and then Dorthe Skappel and topcoat.

Then we go on to my "birthdaymanicure" I applied on thursday and I am still wearing that. The reason why I call it my "birthdaymanicure" is that my son had his birthday yesterday, and we are going to a birthdayparty tomorrow.

This is a goldpolish from TL design that has no name or number on it, so I don't know the name. This picture is basecoat and 3 coats of polish, as I thought I could see a little of my white on my nails with only 2 coats, so I had to apply 3 to get it opaque enough.

This third picture is only the gold color so that you can see the color by its self. It has a little shimmer in it.

On the last picure you see it with my design. I have used a rhinestone and my nail art polishes in black and golden glitter. I am sorry for the light sround my design so that you can not see it properky, but I don't know how to get rid of it.

No comments:

Post a Comment